080722--26 Semester

Dagarna går utan att något speciellt händer. Den här veckan har det iofs varit mycket varmt - uppåt 30 grader och det tackar vi för!

Garderoben är fortfarande inte klar. Den är dock färdigmålad med allt vad det innebär. P har satt upp en lampa och har lagt nytt golv. Det som ska fixas nu är "klädhängshängare" på vänstra sidan. Sedan ska det inköpas ett gäng backar som ska in på höger sida. Det blir alltså en tjusig "walk-in-closet" som alla andra kändisar! ha ha

P har även fortsatt att putsa på fasaden. Den är så tjusig nu att man kan tro att huset är nymålat.

Häromkvällen gick vi till Stäkets nyöppnade pizzeria och käkade middag där. Det är drygt 3 km dit och förstås samma längd tillbaka. Det blev en rejäl promenad men det var skönt! Häromdagen var vi iväg med kidsen och tränade på gymmet i Järfälla. Det var underbart skönt! Borde gå dit oftare...

Vad mer? Ja, vi tittar mycket på tv på kvällarna runt 21. Det är då alla mordkommisarieserier visas. ha ha sånt brukar vi gilla men nu börjar jag tröttna... Kanske bra att vi bara har en vecka kvar av semestern.

 I natt skulle jag varit och hämtat T, B o S på Arlanda men deras plan var så försenat, så de kom först runt 16-tiden dagen efter. Men de åkte hem till K-d direkt utan att stanna på fika eller middag. Grabben min ville ha pizza, så vi körde hämtat idag igen (från Francos).

Igår körde vi också hämtat - kebab från Bella Mari. Kidsen var på premiärvisning av "The Dark night" tror jag den heter. Den nye Batman iallafall.

Idag var det faktiskt hela 25 grader i vattnet! Vi låg på luftmadrass i vattnet för det gick nästan inte att sitta på land. Där var det 31 grader. Fantastiskt!! Jag klagar verkligen inte.

Dottera min kom hem med en stor låda med gamla hockeyblaskor. Gissa om det blev en högtidsstund för mig. De flesta var från 1996-1998. Säsongerna som var GULD-säsonger för mitt kära hockeylag - Färjestad BK.

Annars har jag inte mycket att berätta... Återkommer när lustan faller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback