Semester 070717

Tisdag morgon... Vaknade runt 07:00. Väckte käre sambon. Ner till vår baksida för ett dopp i Mälaren och inte bara ett dopp. Rengöring som vanligt. Sedan frukost och alla dessa tidningar.

Kl 08.45 lämnade vi hemmet för en tur till Fresta och ett möte med prästen som ska jordfästa min "svärfar" som gick bort den 4 juli.

Glömde viktiga detaljer: luften ca 25 gr och Mälaren fortfarande 20 gr!! Fatta!

Vi snackade med prästen i 1,5 timme. Åkte sedan hem till "svärfar". Min sambo tog med lite saker hem till oss. Jag fixade lunch när vi kom hem. Konstiga korvar och hemgjord potatissallad. Gott! :)

Dags för motion - 5 km i en pw runt Ängsjö. Förbättrade mig enligt min dotter. Nu tog det bara 46 min. Körde med pulsklocka igen. Känns bra!

Väl hemma igen började himlen att mörkna. Rengöring i Mälaren förstås. Upp igen i huset. En kopp kaffe med 70%-choklad - mums!

Iväg med dottern till Coop för storhandling. Väl hemma igen var det datordags (nu alltså!). Nja, har fixat middagen under tiden jag skrivit all smörja. he he. Men nu är den klar, så jag slutar här.

Ikväll är det dags för en sommarklassiker som vi inte missar i första taget - Morden i Midsomer! Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback