Semester 070715

OK, idag är det söndag (visst! fortfarande i efterhand men jag glömde ju skriva...).

Min sambo ska åka in till stan och fira sin 17-åriga dotters födelsedag. Han sitter hela dagen och fixar med hennes födelsedagskort och skippar t o m lunchen... Jag äter. Makrill och hemgjord potatissallad. Mums faktiskt! Han åker iväg runt 14.00. Då har jag städat nästan hela huset och huset är på ca 250 kvm.

Solen skiner - runt 23 gr varmt. Vattnet ligger fortfarande på runt 20 gr. När tusan ska det bli simvarmt? Nåväl, när han lufsat iväg till pendeln tar jag bilen till Ängsjö och går en pw på 5 km. Tar mig ca 47 min. Använder pulsklocka så jag inte ska stövla iväg för fort eller dra benen efter mig. Väl hemma tar jag en välbehövlig "dusch" i Mälaren. Dags för middag efter det. Hade egentligen planerat att käka hämtmat typ pizza eller kebab men orka...! ;)

Gjorde en enkel omelett på gårdagens italienska restmiddag. Nu kom jag ihåg vad vi åt för middag igår också... he he he. Jag vet - altzeimers är mitt middle name. :)

Min sambo kom hem mitt i middagen, lätt besviken. Det är ingen sympatisk dotter han har direkt... Men han jobbar på med deras förhållande. Förhoppningsvis lär hon sig med åldern att uppskatta hans strävan.

Inget kul på tv:n heller. Kommer inte ihåg vad vi gjorde sedan. Troligen lite rygg- och nackmassage och slötitt på trist tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback