Semester 070812

Söndag och det sista dagen för mitt bloggande den här semestern. Vi får väl se om jag upptar bloggandet under andra former... Har en hockeyblogg redan iofs men adressen till den tänker jag inte skriva här.

OK, vad har vi gjort idag då? Ja, vi gick upp runt 09.00 och tog ett dopp i ett ganska kylslaget Mälaren. Åt frukost och läste tidningen ute under vår nya paviljong. Det är jättemysigt!!

Sedan drog vi iväg in till stan med bilen för att se Formel 1-utställningen som Mikael Jansson satt upp. Det är en mängd fotografier under 3 års säsonger med Formel 1. Det roliga i kråksången är att han egentligen är en mycket framstående internationell modefotograf men av någon anledning såg han att även i motorbranschen är det mode och snabb utveckling. Mycket intressant utställning och fantastiska bilder! Han har även skrivit en bok som kommer ut i oktober i år. Den heter som utställningen "Speed of life".

Lunchen köpte vi på Hemköp, Åhlens City. Det blev Yakiniku och jasminris. Mycket gott!! Den käkade vi vi Väsby hemma i min sambos pappas hus.

Lite fix där och så är vi klara på övervåningen. Nu ska den bara tömmas på de flesta möbler, kartonger och plastsäckar som ska slängas. Trädgården måste också fixas för att mäklaren ska ta bilder för förhandsbilder inför visningen.

Hem sedan efter att ha köpt lite middag på Hemköp i Väsby. Det blev lite god salami, goda korvar och god ost. När vi kom hem blev det ett dopp i Mälaren - underbart!!

Middagen intogs med gott rött vin och lite bröd. Mums! En värdig avslutning på den här semestern. Vi satt ute till klockan blev runt 21. In sedan för att kolla in Beck.

Väder: 26 gr
Vatten: 22 gr

Ja, det var väl allt för den här semestern. Kanske skriver jag igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback