Semester 070807

Tisdag... jag har blivit alldeles dagvill - som också går att läsa i tidigare inlägg. Nåväl, det är tisdag den 7 augusti. Troligen den varmaste dagen det här året så här långt... Om jag nu kommer ihåg rätt. Mitt minne börjar lägga av. Hur uppgraderar man ett mänskligt minne? En dator är betydligt enklare att uppgradera. Tillbaka till ämnet... inget morgondopp blev det idag heller. Alldeles för mycket klet i vattnet (klet=alger). Tusan också!! Det har blivit en vana som har blivit alldeles för svår att vänja sig av med. Försökte mig på en dusch men den är ju så varm!! Jo, jag förstår att jag verkar märklig...

OK, vad har vi gjort idag då? Inget Ängsjö som brukligt under den här semestern. Vi har kört varannan dag där ute men idag var vi till Väsby och träffade mäklare. Vi käkade lunch i Väsby C sedan. Tillbaka till huset för ett röj i sista sovrummet. Vid 17-tiden kände vi oss rätt nöjda och drog till Coop i Rotebro för en handling. Hem sedan - och tänka sig - det gick att bada! Vinden hade vänt, så det var frånlandsvind. Visserligen var det fortfarande kvar lite "bös" i vattnet men inte mer än vad vi klarade av. Efter doppet käkade vi middag och såg på tv. Ikväll var det "Valmont" som vi tittade på. Har visserligen sett en annan version av den filmen "Farliga förbindelser" ett antal gånger + att jag läst boken minst 2 gånger, så handlingen har jag helt klart för mig. Men ett något annorlunda upplägg och andra skådespelare bidrog ändå till att jag satt och såg filmen. Kanske inte helt fokuserad men ändock...

Ja, vad annars? Hämtade ut Kent-biljetterna förresten. Återstår att se om vi går eller om jag säljer dem. Vill ju helst ha sittplats.

Vatten: 24 gr (helt otroligt!)
Väder: 28 gr kanske - har dålig koll. Varmt var det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback